thalma2012.reismee.nl

Dag 2 Winkelen en wandelen

Het is super lekker weer vandaag. Lekker fris 17 graden met een lage luchtvochtigheid en een strak blauwe lucht. Ik liep een rondje langs de rivier en door het dorp Frenchtown. Ik werd begroet door de brugwachter toen ik over de brug over de Delaware rivier naar Pennsylvania liep en weer terug. De plaatselijke wasserette in het dorp werd omgebouwd tot een honden wassalon. Tijden veranderen ook in Frenchtown. Het aantal inwoners is de afgelopen 50 jaar niet veranderd maar de samenstelling wel. De nodige mensen uit New York City hebben hier een tweede huis voor het weekend.

Na mijn rondje gingen we naar Flemington, de eerst grote stad in de buurt op een 20 min. rijden, om te winkelen voor kleren voor Alex. Hij is uit een groot deel van zijn zomerkleren gegroeid. Hij begint nu ook in de breedte te groeien dus alles moet een maatje groter. De Flemington Department Store is onze vaste stop. Je kunt er meubels kopen maar ook kleren en schoenen.

Vicki en Mark ontmoette ons om 10.00 uur in de winkel. Alex en ik gingen met Mark mee en Margaret en Vicki gingen een dagje shoppen in Flemington.

Bij Mark thuis zagen we de 2e helft van Zweden – Engeland. Zweden kreeg de bal er niet in en Engeland scoorde een tweede goal. Engeland maakt maximaal gebruik van standaard situaties. Het eerste doelpunt kwam uit een corner waarna Zweden moest komen.

Zoon Luke was vandaag de hele dag aan het werk . Hij werkt dit jaar als life-guard bij een lokaal recreatiepark bij een waterreservoir. Op 4th of July was het superdruk, met 600 bezoekers. Voor iedere 50 bezoekers is er een life-guard nodig. Zoon Jason werkt ’s avonds bij Tex-Mex restaurant Moe in Flemington en werkt twee dagen bij het natuur-historisch museum in Trenton.

Samen met Jason gingen we voor lunch naar de Sonic Drive-In , een keten die hamburgers serveert. Je eten wordt naar de auto gebracht door bediening op rolschaatsen of skateboard zoals bij deze vestiging.

In de middag gingen Mark en ik een wandeling maken over de Columbia trail en door Ken Lockwood Gorge ( kloof). Een wandel-fietspad over een oud treintalud door een mooi stukje New Jersey. Het was heerlijk weer en gelukkig liepen we onder de bomen want de zon is sterk in NJ. Het pad liep langs een rivier, de Raritan, en over de rivier. Bij de brug over de rivier lazen we over het fameuze treinongeluk van 1885. De vrachttrein met ijzererts zakte door de brug. De meeste mensen konden van de trein springen op een onfortuinlijk slachtoffer na.

Mark en ik waren op tijd terug om de verlenging van Kroatie-Rusland mee te maken. Gelukkig nam Kroatie de strafschoppen beter in het met Russen gevulde stadion. Omdat het zo prachtig weer was, aten we buiten op het terras wat ongebruikelijk is voor deze tijd van het jaar. In de zomer is het meestal te warm en te vochtig. In de USA is de heer des huizes meestal de BBQ grill master op een flinke . Hij grillt het eten voor de gasten meestal groente, hot dogs en hamburgers.

Jason was al vertrokken naar zijn werk bij restaurant Moe. Luke kwam later dan normaal thuis, na 19.00 uur. Hij had een extra lange debrief omdat er een incident was geweest die dag. Een meisje van 3 jaar kreeg geen lucht want ze had teveel water binnengekregen. Ze werd afgevoerd met de trauma helikopter.

We bespraken onze plannen voor onze weekendtrip eind juli naar Hyde Park aan de Hudson.

Om 20.30 uur reden we richting Frenchtown waar ik gelukkig pas na tienen omviel van de slaap. !