thalma2012.reismee.nl

Dag 8 Lake Louise

Vandaag is het 21 jaar geleden dat Margaret en ik elkaar voor het eerst ontmoette in New Orleans. Het is en blijft een speciale dag. Na onze ochtendrituelen reizen we af richting Lake Louise, een van de mooiste meren in de ‘Canadian Rocky Mountains’. Een schitterend meer met lichtblauw smeltwater omgeven door hoge bergen. Omdat dit meer in alle toeristenwebsites staat, is het heel druk in de zomermaanden. Het meer is in mei nog bevroren en van juni t/m oktober in vloeibare vorm te bewonderen. Omdat er niet voldoende parkeerruimte is bij het meer parkeren we bij Lake Louise Gondola. Vanaf deze attractie brengt een gratis shuttle ons naar het meer. De toeristenwebsites hebben niet gelogen want bij het meer barstte het van de mensen uit alle windstreken. Gelukkig werd het gauw rustiger toen we het wandelpad langs het meer betraden. Het wandelpad voerde ons naar de andere kant van het meer waar je een uitzicht had op de andere kant en een close up van de sneeuw op de bergen die het meer voeden. Het weer was schitterend dus dit was een mooie wandeling met schitterende doorkijkjes. Na de wandeling gingen we nog met de gondola omhoog de berg op. In de winter is dit een skigebied. In de zomer wordt een van de liften gebruikt om mensen halverwege op de berg te zetten. Hier heb je een mooi uitzicht op de Lake Louise. De liften gingen over een beschermd berengebied maar we hebben helaas geen beren gezien. Een Nederlandse vrouw die ik in de shuttle bus ontmoette, had wel een zwarte beer gezien vanuit de gondola. Helaas waren wij niet zo gelukkig.

Toen we thuis kwamen, hadden we wel geluk want er stond een flink hert in onze achtertuin. Het hert rende niet weg maar ging rustig liggen herkauwen in het struikgewas achter ons huis.

Margaret en ik vierden onze speciale dag door samen uit eten te gaan in het restaurant de Iron Goat aan de voet van onze heuvel. Hier aten we lekker op het terras met een lokaal biertje en met vrij uitzicht op de drie gezusters. Deze bergen zien we ook vanaf ons balkon maar er staat een boom in de weg. Alex ging niet mee want hij was in slaap gevallen op zijn bed. Blijkbaar een combi van tekort slaap en een inspannende dag. Op de terugweg namen we knoflook pizzabrood voor hem mee van ‘onze’ lokale pizzeria.

Marieke

Gefeliciteerd nog!