thalma2012.reismee.nl

Dag 9 Rustdag in Canmore

Vandaag gebruiken we als rustdag. Nadat Margaret de was heeft gedaan en ik België van Engeland heb zien winnen, vullen we onze voorraden aan met inkopen bij de Safeway supermarkt. Na de lunch gaan Margaret en ik op pad om in de buurt te wandelen en een of meer geocaches te scoren. Het doel is om een geocache, een doosje dat verborgen is op bepaalde geo-coördinaten, te vinden waarin een trackable zit. Een trackable is een voorwerp dat je mee kunt nemen en in een andere geocache kunt stoppen. Een trackable heeft een unieke code waarmee je dit voorwerp via de geocache.com website op zijn reis van geocache naar geocache kunt volgen. Helaas zaten in de geocaches vandaag geen trackable. Na een wandeling van drie uur waren we weer terug op onze thuisbasis. Voor het avondeten gaan we met de auto op pad op zoek naar wild zoals een beer, een eland of een wilde geit. We rijden over een onverharde weg de bergen in maar er is geen loslopend wild te vinden. Er zijn wel de nodige andere mensen op hetzelfde idee gekomen want het is redelijk druk op deze gravelweg.

Morgen gaan we het lopend proberen op een wandelpad in de bergen. Het advies is om beerspray te kopen voor het geval dat!

Jos

We lezen met plezier over jullie avontuur in Canada en nog veel plezier. In Noorwegen heb je de zeven zusters watervalen (Geiganger fjord) met eeuwige vrijgezel waterval er tegenover.

Theo Koppes

ik wil altijd nog een keer naar Noorwegen terug. De omgeving hier doet mij aan delen van Noorwegen denken maar zonder de fjorden