thalma2012.reismee.nl

Dag 10 Bear Country

Na een mooie WK finale Kroatië-Frankrijk met reactie voetbal van Frankrijk en Modric als echte spelverdeler, gingen we een wandeling maken in bear country. Dit is voor de eerste keer dat we bear spray meenemen, want we kunnen beren tegenkomen. Bear spray gebruik je op een beer als een soort pepper spray.De wandeling voerde ons naar Grassi Lakes door het dennenbos. Op het eind was een steile klim maar het was het helemaal waard. De meertjes waren kristalhelder. En de bonus was dat er een geocache was verstopt. Ik moest hiervoor een beetje over de rotsen klauteren maar dat is onderdeel van de pret. Het was een populaire wandeling dus we waren niet alleen op de berg. Dit was niet erg want een van de tips was om met vier of meer mensen te wandelen om de beren weg te houden. Een andere tip was om geluid te maken zoals zingen zodat de beren niet plotseling verrast worden door je komst. Na een leuke wandeling van een paar uur was het tijd voor een ijsje op de terugweg. De ijssalon in Canmore was gehuisvest in een oude schoolbus. Ik kon eindelijk de smaak ‘maple walnut’ proeven. Deze smaak kom je alleen in Canada tegen. Het wachten in de rij voor ons ijsje en een vanilla shake voor Alex werd opgevrolijkt door een straatmuzikant met een elektrische gitaar. Deze speelde meezing liedjes en een heel goed op de gitaar. Hij kreeg bij ieder liedje applaus.

Thuisgekomen ging Margaret op zoek naar een geocache in de buurt met travelbugs. Ze vond uiteindelijk een travelbug hotel op een paar km afstand. Het hotel was bij de oprit naar de snelweg net als een echt hotel. Het hotel was snel gevonden en we namen 2 van de 4 travelbugs mee. Aan een travelbug is meestal een missie verbonden. Een van onze travelbugs wil naar Texas waar Margaret in oktober naar toegaat om Sandi te bezoeken. De andere wil gewoon de wereld rondreizen met een foto van iedere plek waar het verborgen wordt.

Vanavond gaan we uit eten bij Rocky Mountain Flatbread met de beste pizza van Canmore uit een echte stenen pizza oven. Tijdens het wachten voor het eten bezochten we nog een lokale boekwinkel waar Alex en ik een boek kochten. Ik ben bijna door mijn boeken heen dus ik heb aanvulling nodig. Na een mooie dag gingen we nog van ons balkon genieten en wachten op de sterrenhemel. Deze was niet super maar dat mocht de pret niet drukken.