thalma2012.reismee.nl

Dag 24 FDR Presidential library en High Point

In de ochtend rijden we weer richting het Roosevelt landgoed. Op het landgoed liet president FDR als eerste president een bibliotheek bouwen om al zijn documenten, informatie over zijn hele leven vanaf kind tot zijn dood en zijn (politieke) prestaties vast te leggen voor de volgende generaties. Op school was hij geen uitblinker in sport of in leren. Op aandringen van zijn vader ging hij wel naar Harvard en werd advocaat. Dat beroep vond hij niks dus ging hij net als zijn oom Theodoor Roosevelt het politieke pad op. Hij bouwde de bibliotheek al tijdens zijn leven in 1938. Hij dacht dat hij na twee verkiezingen kon gaan rentenieren maar toen kwam de Tweede Wereldoorlog langs.

Na de lunch ging Alex met Vicki en Mark mee rechtstreeks naar hun huis. Hij kon samen met Luke optrekken voor een paar dagen want Luke hoefde niet te werken als life guard. De recreatieplas was gesloten vanwege teveel bacteriën in het water. De poep van de Canadese ganzen kreeg de schuld. Vicki en Mark vertrokken dezelfde avond naar Maryland, een ritje van 4 uur rijden.

Margaret en ik maakten op de terugweg een tussenstop in High Point State Park. Dit is het hoogste punt van New Jersey, ongeveer 600 meter hoog. High Point ligt in de noordelijke punt van New Jersey met uitzicht naar 4 verschillende staten, New York, Pennsylvania, Massachusetts en New Jersey zelf. Boven op High Point is nog een monument gebouwd voor de gevallenen uit New Jersey in alle oorlogen. Het monument was gefinancierd door een rijk echtpaar. Het is een obelisk van 67 m. hoog. In het State Park moesten we natuurlijk ook nog een geocache scoren die was verstopt langs een van de wandelpaden. Om 19.30 uur waren we weer terug in Frenchtown.