thalma2012.reismee.nl

Dag 26 Bezoekdag

In de ochtend brengen we een bezoek aan Sonja in Riegelsville, PA een ritje van een half uur samen met Betty. Sonja is de moeder van Vicki en woonde jarenlang in Frenchtown. Het is traditie om een bakje koffie bij haar te drinken. Je hebt altijd een goed gesprek met haar over allerlei onderwerpen. Tijdens ons bakje koffie hebben we uitzicht op de haar wilde bloementuin. Omdat het voorjaar en de zomer warm en vochtig is geweest, bloeit de tuin als nooit te voren. In de wilde bloementuin huizen heel veel goudvinken, bijen en vlinders en ook kolibri’s.

Op de terugweg stoppen we bij het kerkhof waar Margaret’s tante, Margaret is begraven met haar man. Ze ligt er nu al weer drie jaar. Op de grafsteen ontdek ik, dat er een plaatje opzit van het bedrijf dat de grafsteen heeft geleverd. Dat zie je niet veel in Nederland !

In de avond hebben we een afspraak met een oud-collega Randy, van Margaret uit de jaren 80. Randy en Lilly zijn allebei gepensioneerd en hebben plannen om naar Amsterdam te komen. Ze wonen in Long Valley, New Jersey, een klein uurtje rijden. Randy houdt van vliegen. Hij heeft zijn brevet en vliegt nu vooral in zweefvliegtuigen. Dit weekend hebben ze in een dubbeldekker uit 1920 gevlogen. Hij houdt van open vliegtuigen. Hij heeft nu een bedrijfje in luchtfotografie met een professionele drone vooral voor makelaars maar ook gemeentes. Hiervoor had je tot voor kort een pilootbrevet nodig maar nu is het een aparte licentie. Hij wist te melden dat als Donald Trump op zijn golfbaan verblijft in Bedminster in New Jersey mag er in 45 km. geen vliegtuig of drone de lucht in . Er worden 21 vliegvelden in de buurt afgesloten. Dit raakt ook zijn bedrijfje.

Randy en Lily zijn vorig jaar naar Griekenland geweest voor het huwelijksfeest van hun zoon (die als beroep professionele pokerspeler is). Ze hadden een schitterende tijd en willen meer van Europa zien.

We eten buiten bij de plaatselijke brouwerij/restaurant. De avond was mooi en het gezelschap goed dus we reden blij terug.