thalma2012.reismee.nl

Dag 14 Wijnproeven in de Okanagan Vallei

Gelukkig heeft onze kamer airconditioning want het is bloedheet in Kelowna, 34 graden. Margaret en ik gaan vandaag wijnproeven rondom Kelowna. Alex neemt een rustdag op de kamer. Onze eerste stop is Mission Hill, een wijnmaker die het groots aanpakt. Een mooi wijnlandgoed met zomeravond concerten zoals met Sheryl Crow , een grote parkeerplaats, een grote wijnproeflokaal en een restaurant. De wijnproeverij is op zijn Amerikaans. Voor een bedrag krijg je een vast aantal van te voren bepaalde wijnen te proeven. Margaret koos 6 wijnen voor een tientje terwijl ik 5 wijnen voor 15 euro nam. Zo konden we samen 11 wijnen proeven. Als je wijnflessen kocht dan ging het bedrag af van de aankoop. Deze verleiding konden we niet weerstaan waarna we met een doos wijnen naar buiten gingen. Het volgende wijngoed Cedar Creek bleek gesloten te zijn vanwege de branden waarna we bij een klein wijngoed St. Hubertus uitkwamen. Dit was eenvoudig van uitvoering en inrichting en een stuk goedkoper. De proeverij kostte maar 4 CAD. Onze lunch genoten we op het terras aan het meer van hotel El Dorado. Onze bestelling liet lang op zich wachten maar het was geen straf met uitzicht op de haven met motorbootjes, het meer en de andere gasten. Op de weg terug naar het hotel, stopten we nog om een foto te maken van een gek verkeersbord nl. 'report impaired drivers', vrij vertaald rapporteer rijders die niet in staat zijn om te rijden. Een ander vreemd verkeersbord is 'Stop Line' met een grote pijl naar de stopstreep. Dit bord staat bijna bij iedere stopstreep dus het land staat er vol mee. We hadden ruim de tijd om van het zwembad van ons hotel te genieten. Onze reservering voor het diner bij het meest hippe restaurant van Kelowna, Raudz was pas om 21.00 uur. Raudz was gelegen in het centrum van Kelowna waar veel actie was. Het was een half uur lopen naar het restaurant wat ons door het oude centrum van Kelowna voerde met leuke klassieke houten huizen uit het begin van de vorige eeuw. Het restaurant Raudz viel mij helaas tegen in vergelijking met de vorige avond. Na ons diner gingen Margaret en ik nog een geocache scoren in het lokale park aan het water. Gelukkig konden we de geocache vinden in het donker waarna we door een stil en rustig Kelowna naar ons hotel terug wandelden.