thalma2012.reismee.nl

Dag 21 Tinicum Park

Vandaag uitslapen omdat we aan het twee uur tijdsverschil moeten wennen en omdat we laat thuis waren. Vandaag snel onze kleren wassen want morgen vertrekken we richting Hyde Park aan de Hudson rivier in de staat New York.

In de middag boodschappen doen voor onze laatste week in de V.S. Dit keer hebben we geluk met onze huurauto. Een huurauto is meestal van een simpele uitvoering maar de uitvoering die we nu hebben is zeer uitgebreid. Een automatische temperatuurregeling, een achteruitrij camera, een dode hoek monitor in de buitenspiegels, Apple Carplay, etc. De auto rook nog nieuw. Dit kon wel kloppen want er stond bij vertrek niet meer dan 10 km op de teller. Voor de liefhebbers, de huurauto is een Nissan Rogue, de beste huurauto op deze vakantie.

Op het eind van de middag nog een geocache scoren in Tinicum Park wat op een paar kilometer ligt aan de kant van de rivier in Pennsylvania. Omdat het de afgelopen week flink geregend heeft, is de waterstand in de Delaware rivier flink gestegen.

In Tinicum Park lopen we langs het Delaware kanaal om onze geocache te vinden. Het kanaal stamt uit 1832 en is een klein 100 jaar in gebruik geweest. Nu wordt vooral het jaagpad naast het kanaal gebruikt door fietsers en wandelaars. Deze geocache is vlakbij een frisbee wedstrijdbaan verstopt. De frisbee wedstrijdbaan bestaat net als bij golf uit 18 banen. In plaats van een โ€˜holeโ€™ moet de frisbee in een soort mand worden gemikt.

We zijn op tijd terug voor het lokale nieuws van 6 uur en ons diner van salade, BBQ babyribs en maiskolf, vers van het land. Sinds generaties is het lokale nieuws om 18.00 uur op TV en het wereldnieuws om 18.30 uur.

Johan en Coby

Wat een heerlijke vakantie, lekker veel gezien, en goed eten. Alleen jammer dat de beren weg bleven. Geniet nog van jullie laatste dagen op vakantie. Hier in Nederland is het ook alle dagen vakantie met dit mooie weer. We genieten er alle dagen van. Niet werken, maar genieten. Liefs