thalma2012.reismee.nl

Dag 15 Roadtrip door de Rockies part 2

Vrijdagochtend zetten we onze roadtrip voort richting de Icefields Parkway, in Jasper National Park. Deze route ging langs Kamloops, een plaats waar Margaret graag wilde stoppen. Onderweg stopten we bij de High Five Diner in Little Fort, een plaatsje langs de Yellowhead Highway richting Jasper National Park. De High Five Diner was precies wat we zochten, een lokaal restaurant met lokale gerechten in een aparte ambiance. De High Five Diner was een eenvoudig restaurant met allerlei klassieke gerechten uit de jaren vijftig zoals een patty melt, een soort cheeseburger tussen 2 sneetjes brood voor Margaret en een shepherd’s pie voor mij. Ze hadden ook een vitrine met eigen gemaakte taarten. Tijdens onze rit steeg de weg richting de bergen en daalde de temperatuur naar 9 graden. Onderweg zongen Margaret en Alex liedjes. Margaret om wakker te blijven tijdens het rijden en Alex omdat hij niets had om te lezen op zijn telefoon. In het plaatsje Jasper gingen we nog benzine tanken zoals vele anderen want op de hele Icefields Parkway is er geen benzinestation voor 238 km. Langs deze weg is er ook geen bereik met de telefoon of internet. Om 20.00 uur arriveerden we in Sunwapta Rocky Mountain Lodge Resort middenin Jasper National Park aan de Icefields Parkway. In de schemering reden we voorzichtig over deze weg naar ons hotel. Margaret hoopte beren of andere wilde dieren te zien maar helaas. Onze originele hotel had ons omgeboekt naar Sunwapta Rocky Mountain Lodge. We hadden voor onszelf prachtige voorstellingen gemaakt van een luxe resort maar het hotel bleek heel eenvoudig van uitvoering. Het was een groot houten gebouw met kleine, veel te hete kamers en te kleine bedden. Buiten was het fris, 8-9 graden zodat we onze warme kleding goed konden gebruiken. Gelukkig was er een restaurant bij het hotel waar we om 21.30 uur terecht konden. We werden geholpen door een aardig serveerster die iedere zin afsloot met ‘of course’. Om 22.30 uur waren we gereed om te gaan slapen na onze lange reis.