thalma2012.reismee.nl

Dag 16 de Icefields Parkway

Margaret en ik gingen voor het ontbijt de Sunwapta watervallen bekijken. Ik had per abuis de wekker om 5.45 uur gezet dus we waren op tijd wakker. De watervallen lagen dichtbij ons hotel. Hoewel het nog vroeg was, voor 8.00 uur, was er al een bus met toeristen gearriveerd om ook de watervallen te bezoeken en daarna de souvenirwinkel bij ons hotel. Behalve de bustoeristen was het nog rustig bij de watervallen. Nadat we Alex hadden hadden gemaakt, gingen we ontbijten en op pad de Icefields Parkway af. De weg deed zijn naam eer aan want het was flink koud met 6-7 graden en af en toe een regendruppel. Onze eerste stop was Bubbling Springs, een plek met drijfzand waar we de enige bezoekers waren. Hier was een geocache verstopt in het bos dus twee vliegen in een klap. Onderweg stopten we nog bij diverse andere stops en viewpoints zoals Tangle Falls, Stutfield Hanging Glacier, het Columbia Icefields Discovery Centre en Peyto Lake. Omdat het weer niet super was, koud en regen, deden we geen lange wandeltocht in het park. De Icefields Parkway voert door Jasper National Park en Banff National Park. Voordat we het park verlieten, zagen we nog een zwarte beer langs de weg. Deze was niet moeilijk te spotten want iedereen reed stapvoets langs de beer. We waren weer blij om in ons eigen huis te arriveren in Canmore. Het was er nog lekker warm. Margaret ging meteen met de was aan de slag zodat we fris het bed in konden duiken. We sliepen heerlijk in onze โ€˜eigenโ€™ bed met het raam open voor de frisse berglucht en met het vooruitzicht dat we konden uitslapen.