thalma2012.reismee.nl

Dag 18 Moraine Lake

Om vijf uur gaat de wekker want we hopen voor half acht bij Moraine Lake en de vallei van de tien bergpieken te zijn. Dit is een uur rijden vanaf Canmore. De zon schijnt in onze rug als we richting Lake Louise rijden om de weg te nemen naar Moraine Lake. We arriveren vlak voor half acht en zijn eerste getuigen dat de weg naar Moraine Lake wordt afgesloten voor normaal verkeer. Dit betekent de auto parkeren in Lake Louise en een shuttle bus nemen (voor 42 CAD). De eerste shuttle bus vertrekt om 8.00 uur en is afgeladen vol. We arriveren toch nog voor de grote menigte bij Moraine Lake en de vallei van de tien bergpieken. Het meer is een plaatje omringd door de tien bergpieken. We beklimmen de opgestapelde berg rotsblokken die de vallei blokkeert zodat het meer niet leegloopt. Dit geeft een prachtig uitzicht op het meer en de omringende bergen. Nadat we veel plaatjes hebben geschoten maken we een wandeling langs het weer. Het is gelukkig niet superdruk op het wandelpad. Als we terugkomen op parkeerplaats zien we grote touringcar bussen hun lading lossen voor een bezoek aan Moraine Lake. Na de wandeling nemen we de shuttle bus weer terug naar de parkeerplaats bij het winkelcentrum voor onze auto. De parkeerplaats is ook hier in een gekkenhuis verandert. We eten hier nog lunch van Trailhead Café, een Canadian Club wrap en een Reuben sandwich voordat we terugreis aanvaarden. Op de terugweg scoren we nog een geocache bij de Vermillion Lakes die net buiten Banff liggen. In de meren weerspiegelt zich mooi de bergen en de lucht.

We zijn ruim op tijd terug voor Margaret haar middagdutje en haar show, The Bachelorette.