thalma2012.reismee.nl

Dag 19 Laatste wandeling in de Rockies

Onze twee weken in de Rockies zijn bijna afgelopen. Het is tijd om nog een laatste wandeling te maken. Omdat het vandaag buien met onweer is, doen we de wandeling in het dal en niet in de omringende bergen. We doen de Three Sisters wandeling en daarna nog een korte wandeling om Quarry Lake. Op een paar druppels na houden we het droog en schieten we onze laatste plaatjes van de omgeving. Het is weer een ander gezicht met de wolken om de bergen heen. Hoewel de wandeling door het dal gaat, lopen we toch door berengebied. Er wordt geadviseerd om beerspray mee te nemen die we waren vergeten. Gelukkig geen beren en komen we alleen een paar herten tegen die rustig grazen langs het wandelpad. Alex vertelt tijdens de wandeling honderduit over het boek dat hij de afgelopen dagen aan het lezen is. Hij is bij hoofdstuk 666 van de 1314. Helaas zijn de vertalers nog maar tot hoofdstuk 722 gekomen. De maximumtemperatuur is ook aardig gedaald deze laatste dag. In het begin van ons verblijf was het 25-27 graden, na onze roadtrip 20-21 en vandaag is het Nederlands weer, bewolkt, een druppel regen en een maximale temperatuur van 16 graden. Vanavond eten we bij de Iron Goat, het restaurant aan de voet van onze berg. Onze laatste kans om een Canadese steak te eten. Alex wil graag een cheeseburger hebben want die heeft hij nog niet gehad tijdens zijn verblijf in Canada. In het restaurant gaat echter Alex toch voor de drie soorten spareribs terwijl wij genieten van onze steak. Door het raam kijken we voor het laatst naar de Three Sisters bergtoppen. Vanavond inpakken want morgen gaan we op tijd op pad richting vliegveld.