thalma2012.reismee.nl

Dag 20 Terugreis naar Frenchtown

Nadat we alle vuilnisbakken te hebben geleegd, vertrekken we om half negen richting Calgary Airport. Afscheid van Canmore dat op 1500 m. hoogte ligt en ons uitzicht op de Three Sisters. Na een uurtje rijden door de lege prairie arriveerden we bij het vliegveld. Calgary Airport is superruim opgezet. Het is een relatief klein vliegveld maar het gebouw is gigantisch groot.

Een paar dagen geleden had ik een e-mail ontvangen dat mijn iPad was gevonden. Ik kon de iPad ophalen bij de gevonden voorwerpen. Na een tijdje zoeken tussen de achtergebleven koffers en andere iPads, kwam mijn exemplaar boven water. Mijn aangifte via een webformulier op het internet had toch resultaat opgeleverd.

Het is nu tijd om onze laatste Canadese dollars te spenderen. We besteden dit aan aan poutine, een patat met stukjes kaas en een dikke jus. Het is een gerecht wat uit Quebec komt maar nu als typisch Canadees wordt gezien. Naast een paar patatjes heb ik nog Japanse Udon, een soort holle spaghetti met kip en groenten. Alex had eindelijk op de laatste dag zijn eerste hamburger in Canada.

De meeste buitenlandse toeristen in de Rockies komen uit China en Japan, waarna die uit de VS komt en als goede vierde Nederland. Ik heb meer Nederlands gehoord dan Duits en dat wil wat zeggen. Canadezen zijn superbeleefd en behulpzaam. Het is een mooi en prettig land om op vakantie te gaan.

Om 16.00 uur gaat ons vliegtuig de lucht in en landt om 22.30 uur plaatselijke tijd in New Jersey. Deze avond is ook Betty, Margaret’s moeder, teruggekeerd uit Florida. Ze was blij weer terug te zijn in het ‘koele’ Noorden met 28 graden. Alex ging Betty opvangen en naar de uitgang helpen terwijl Margaret en ik onze huurauto ophaalden. Op de binnenwegen waren weer genoeg herten te zien. Een hert stak nog vlak voor ons de weg over. Om 1.30 uur in de nacht waren we weer terug in Frenchtown.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!