thalma2012.reismee.nl

Dag 22 Hudson Valley

We vertrekken vandaag voor een lang weekend in de Hudson Vallei met de Fresolone familie. Het is maar een ritje van 2 uur en 15 minuten. We stoppen bij het huis van Vicki en Mark. Alex rijdt samen met Luke want Luke heeft sinds een paar maanden zijn rijbewijs. Een goede stimulans voor Alex om ook zijn rijbewijs te halen. Jason gaat dit weekend niet mee want hij moet werken. Hij heeft een baantje in een lokaal Tex-Mex restaurant voor de zomer. Hij heeft sinds kort een eigen auto die net zo oud is als hijzelf nl. 20 jaar. Luke is life-guard bij het lokale Spruce Run State park wat ligt rondom een waterreservoir. Onderweg stoppen we voor lunch bij restaurant Mason Jar in Wahmah, NJ. Vicki ging hier naar de universiteit, Ramapo College of New Jersey en de Mason Jar was een populaire plek voor studenten.

Na onze lunch was het nog ruim een uur rijden voor we onze bestemming bereikten, Poughkeepsie in de Hudson Valley. Deze stad is vooral bekend vanwege de IBM kantoren en fabrieken, speciaal voor Mainframe computers. In de hoogtijdagen werkten 8000 mensen bij IBM in een plaats van 32.000 inwoners. Nu werken er nog maar 4000 mensen voor IBM. We waren op tijd om nog een duik in het (binnen) zwembad te nemen voor ons diner bij de Blue Collar brewery. Na ons diner stopten we nog voor een ijsje aan de andere kant van de Hudson rivier bij de Frozen Caboose Ice Cream. Ze hadden zowel soft ijs als schep ijs. Voor iedereen wat wils en voor Alex een grote vanilla milkshake.