thalma2012.reismee.nl

Dag 3 Reis naar New Egypt

Om 12.30 uur vertrekken we richting New Egypt met een stapel kado’s voor de Moore familie BBQ. Vorig jaar ging deze traditie niet door vanwege het overlijden van Moeder. :-( De BBQ is traditiegetrouw bij John & Debbie thuis. Ze maken er altijd veel werk van en ook dit jaar is geen uitzondering. Het gras gemaaid, het zwembad schoongemaakt en het hele erf schoon vrijgemaakt om de kattenpis en allerlei andere uitwerpselen van dieren die in het bos achter hun huis leven. In het bos even ground hogs, wasberen, herten, vossen etc. Naast familie nodigen John & Debbie ook een aantal vrienden uit. Naast zijn oude jeugdvriend van de middelbare school Andy en Juliana waren er ook Dave & Carol. Dave was een oud-collega van John. Margaret had hen 27 jaar geleden voor het laatst gezien dus ze had het nodige om bij te praten.

Het weer was heerlijk dus iedereen zat buiten onder de party tent. Alex en ik namen een frisse duik in het zwembad. Daarna was het tijd voor de BBQ. Er waren teveel hapjes om op te noemen. Alle gasten brengen een of meer gerechten mee dus reken maar uit. Margaret had haar bekende zalmdip gemaakt.

Noel en Sean, de oudste zoon van, hadden hun nieuwe hond meegenomen, Maisy, een Shih Tzu. Zij was 5 maanden en paste makkelijk in haar kleine kooi. Matt en Ann hadden ook een van hun honden , te weten Mojo meegenomen. Mojo verhaarde verschrikkelijk dus hij vond het heerlijk dat Alex hem continu aaide. De plukken haren vlogen er vanaf.

De Moore familie BBQ wordt gebruikt voor het vieren van een groot aantal verjaardagen in de periode juni t/m oktober. Na de BBQ worden de kado’s uitgedeeld die meestal met een grappige kaart gepaard gaat.

Om 19.30 uur ondernamen we de terugreis van 1.5 uur terug naar Frenchtown. Onderweg zagen we nog de nodige herten langs de weg grazen. Het is altijd uitkijken geblazen in de schemering voor overstekend wild.