thalma2012.reismee.nl

Dag 5 Onderweg naar de Rockies

Na een paar uur slapen stonden we ultra vroeg op zodat we om drie uur konden wegrijden. Op het eerste stuk door landelijk New Jersey kwamen we veel herten tegen, sommige stonden langs de weg te grazen en anderen waren aan het oversteken. Vier paar ogen tuurden de weg af. Alex maande mij meerdere malen om rustiger te rijden. We telden er ongeveer veertien stuks voordat we de snelweg bereikten. Het was een dik uur rijden naar het vliegveld. Ik zette Alex met onze koffers af bij terminal A en Margaret en Betty bij terminal C. Betty vloog om 6.15 uur naar Florida voor twee weken terwijl wij in Canada zijn. Om 4.30 uur schoven we door de veiligheidscontrole. Ons vliegreis van vijf uur richting Calgary vertrok netjes op tijd om 6.55 uur. Onderweg nog proberen de verloren slaap in te halen. Dit lukte slecht. Tijdens de landing zag je een vlak land zonder bomen met hier en daar een boerderij. Het vliegveld van Calgary is super ruim en super rustig. Zoals in Hawaii de mensen in een Hawaii shirt lopen, dragen de mensen in Calgary een cowboy hoed.

Er was een aparte rij bij de douane voor buitenlandse paspoorten anders dan USA. Ik was een van de weinige in deze rij tezamen met Margaret en Alex dus dat ging lekker snel.

Na een flinke wandeltocht naar het huurauto centrum gingen we op weg richting Canmore in onze Jeep Compass. Dit is een compact SUV met 4WD. Grappig om te zien was dat onze auto aparte standen had voor sneeuw, zand en modder !! De rit was 122 km, voornamelijk over een lange rechte weg, de Trans Canada High Way, richting de bergen.

Aangekomen in ons huis met uitzicht op de bergen, kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn ipad in het vliegtuig had laten liggen. Ik was bezig om een e-book te lezen op de ipad en was hem vergeten terug te doen in mijn rugzak. Snel contact gezocht met de vliegmaatschappij via telefoon, website en facebook maar Air Canada wilde alleen maar communiceren via een web-formulier. Hierdoor is de kans dat ik mijn ipad terugzie tot vrijwel nul is gedaald. Heel jammer.

Gelukkig waren we net op tijd voor de halve finale Frankrijk – België. Een spannende wedstrijd maar helaas geen goed resultaat voor onze Zuiderburen. Bij grote wedstrijden zie je de goede spelers opstaan zoals Hazard, de Bruyne, Mbappé en Drogba.

Na de wedstrijd gingen we het dorp in om inkopen te doen bij de plaatselijke Safeway supermarkt. Hier bleek dat van al onze bank- en creditcards alleen de Visa card werkte. Het is altijd een verrassing welke kaarten het doen.

’s Avonds op tijd gegeten want twee uur tijdsverschil met New Jersey, bij Red Rock Pizza. Dit is de buurtpizzeria op loopafstand. Ze hadden pizza’s die je alleen in Canada tegenkomt zoals met bacon en maple syrup of met lamskoteletten. Hun topper en favoriet van Alex was pizzabrood met knoflook.

Tijd om vroeg te gaan slapen na deze enerverende dag.

Reacties

Reacties

Usen

Balen van je ipad. Wij geen voetbal gezien. Hadden diploma uitreiking van Stef en daarna borrel bij zijn ouders thuis.

Angelique

Leuk om jullie vakantie weer te volgen. Nogmaals heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!